Droom je van een serene plek waar je je cliënten kan ontvangen op consultatie? Top! Maar wacht toch nog even voor je visitekaartjes begint te drukken.
Voor je met je praktijk van start kan gaan, zijn er namelijk nog enkele administratieve klusjes te klaren. Ik lijst de belangrijkste voor je op. Wil je een exhaustieve lijst? Download dan de checklist onderaan deze post!
Diëtist is een job met veel verantwoordelijkheden. Je kan niet zomaar advies geven aan eender wie. Daarom moet je enkele erkenningen verkrijgen en verzekeringen afsluiten. Er zijn ook formaliteiten die je net als elke zelfstandige in België in orde moet brengen.
Denk o.a. aan:
✔️ je btw-nummer activeren
✔️ je aansluiten bij een sociaal verzekeringskantoor
✔️ je beroepsbekwaamheid en je ondernemersvaardigheden bewijzen
✔️ een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten
✔️ je mutualiteit op de hoogte brengen van je zelfstandige activiteit
Word je je eigen baas en de zaakvoerder van je eigen onderneming, dan zijn er nog enkele zaken waar je beter over nadenkt:
✔️ bepaal je prijzen en betaalmogelijkheden
✔️ maak een professioneel e-mailadres aan
✔️ stel je voicemail in
✔️ contacteer minstens drie boekhouders voor een kennismakingsgesprek
✔️ bepaal je werkdagen en -uren
😉 Een hele boterham, dus.
Sta je klaar om te springen en zelfstandig diëtist te worden?
💡 Claim dan zeker jouw GRATIS E-book en je bent al halfweg richting een succesvolle diëtistenpraktijk.
👉 Benieuwd naar het praktische luik van je eigen praktijk? Hoe ontvang je cliënten en verloopt een consultatie? Vanwaar komen die klanten? Hoe laat je klanten betalen? Hoe werkt een online agenda? Hoe geef ik mijn klant terugbetaling? Hoe maak ik me bekend als diëtiste?
In het Start Up Mentorship deel ik alles wat ik zelf graag had geweten bij de opstart van mijn zaak. Van A tot Z deel ik alles wat jij moet weten om je eigen succesvolle praktijk op te zetten als diëtiste!
Comments